اقیانوس آبی و اقیانوس قرمز چیست؟
اقیانوس آبی و اقیانوس قرمز چیست؟
۱۳۹۴/۰۹/۲۸
MBA-ام بی ای-هشت گام برای یک هدفگزاری عالی
هشت گام برای یک هدفگزاری عالی
۱۳۹۴/۰۹/۲۸
MBA-ام بی ای-پدید آوردن نام تجاری

پدید آوردن نام تجاری

بسیاری از شرکت ها دریافته اند که نام خوب می تواند بزرگترین دارایی شرکت باشد. نام باید آشنا به نظر برسد و همچنین به سرعت نیز مورد پذیرش قرار گیرد. برای پدید آوردن یک نام تجاری علاوه بر رعایت کردن معیارهای نامگذاری که قبلاً توضیح داده شد، در حد امکان نیز می توان یکی از موارد زیر را در انتخاب نام در نظر داشت، تا نام تجاری از لحاظ معنایی پربار و غنی باشد.

–    داشتن معنای تلویحی (دلالت ضمنی)
–    قابل تفکیک بودن اجزا نام در معنا و مفهوم
–    توجه به ساختار آواشناسی
–    توجه به ریشه ها، پسوندها و پیشوندها

⬅️ فرایند نامگذاری کالا
این فرایند شامل 5 مرحله است:
1-    تعیین اهداف نام تجاری
2-    ایجاد یک فهرست از نام ها برای کاندیدا شدن
3-    ارزیابی نام های پیشنهادی
4-    انتخاب بهترین نام
5-    اقدام برای ثبت نام تجاری و حمایت های قانونی لازم
هدف نام تجاری باید مشخص باشد. اهداف می توانند از استراتژی بازاریابی شرکت ناشی شوند. ما برای ایجاد یک لیست از نام ها می توان از روش طوفان مغزی یا تفکر شخصی استفاده کرد و یا آنکه به شرکت های تبلیغاتی و نامگذاری متوسل شد و یا از پیشنهاد کارکنان یا مشتریان به نام مطلوب دست یافت.

⬅️ هنگام ارزیابی نامها باید عوامل های زیر را در نظر گرفت.
–    ارتباط نام با طبقه کالا
–    جاذبه همگانی داشتن
–    جذاب و یادآوردنی
–    ایجاد یک تصویر متمایز سازگاری در کاربرد و ارتباط با کالاهای دیگر سهولت تلفظ نام در زبان های دیگر
–    ثبت علامت تجاری (بدین معنا که در هنگام ثبت از لحاظ قانونی با مانعی مواجه نشود)
در نهایت یک مارک تجاری مناسب انتخاب می گردد ولی به خاطر داشته باشیم که یک نام خوب شاید به فروش کالای بد کمکی نکند اما یک نام بد می تواند فروش یک کالای خوب را تباه کند.

زمانی که استیو جابز برای اولین بار میخواست آیپاد را رونمایی کند فقط گفت : “یک هزار آهنگ در جیبتان“… همین ! دیگر توضیحات دیگری لازم نیست ! عالی است، بسیار دلربا و انگیزشی ! من هم میخواهم بخرم.

مردم اهمیت نمیدهند چطور محصولتان کار میکند. فقط میخواهند بدانند چه کاری برایشان انجام میدهد.

روزنامه ها و امروزه توییتر از سر تیتر خبر ها بسیار بیشتر از قبل استفاده میکنند.چند بار تا به حال ناخواستهبه وبسایتی رجوع کردید که نمی خواستید و فقط به خاطر عنوانی بود که بر روی لینکش قرار داشت؟ این مثال کاملا شرح مطلب است. خلق کردن یک جمله حاوی مزیت های چشمگیر مهارت آسانی نیست, اما بسیار مهم است چون میتواند منفعت و مزیت محصول شما را به طرق مختلف مطرح کند, در نهایت جذابیت و موفقیت.

بعضی وقت ها فقط یک شانس برای تاثیر گذاری دارید.پس درست به هدف بزنید و شانس را از آن خود کنید.
اینجا 3 راه برای خلق عنوان ها و جمله های پر منفعت و مزیتی محصولتان برای شما آماده کرده ایم برای فروش بهتر:

1.احساسی اش کنید
چرا مردم به چیزی که میگویید باید اهمیت دهند؟ توجهشان را با چیزی که به آنها مربوط است بدست آورید. منفعت ایده را می فروشد, نه واقعیت. ایده شما برای مشتری اش چه کاری میکند؟ ازینکه از احساسات استفاده کنید نترسید. اغلب انگیزه خرید احساسی بسیار بیشتر از انگیزه خرید منطقی است.
مثال کلماتی که به احساسات مربوط میشوند : “مجانی” , “باورنکردنی” و “عظیم” …

2.کوتاهش کنید
واقعا- کوتاه. یعنی بیشتر از 10 یا 20 کلمه نباشد(کمتر بهتر است).یادتان باشد,وقت زیادی ندارید… .
اگر جمله گزارشی شما طولانی است, مردم ازش میگذرند قبل ازینکه بخواهند ادامه اش را بخوانند یا بشنوند.ازینکه از کلمات کمتر استفاده میکنید نترسید که تمام جزییات محصولتان شاملش نشود؛ بسیار بهتر است که 3 تا از ویژگی های برترش به خوبی شناخته شود تا همه ویژگی هایش به صورت گذرا خوانده شود. بعضی اوقات از سرمایه گذاران یا کارآفرینان راجع به ایده شان سوال میکنیم آنها حداقل در 5 دقیقه ایده شان را به صورت خلاصه شرح میدهند. اما اگر کوتاه باشد ! زود میشنویم ,بیشتر فکر میکنیم راجع بهش.

3.از اعداد استفاده کنید
اعداد اختصاصی بودن را القا میکنند. اطرافتان را نگاه کنید. عنوان های با اعداد بر جهانمان حکمفرماست. فقط کافیست نگاهی به Buzzfeed بیاندازید تا بیشتر به عمق این موضوع پی ببرید.

این ها مثال هایی از عنوان / تیتر یک جمله ای پرمنفعت و حاوی مزایاست که برایتان آماده کرده ایم :

– محصولات معتبر برای ورزشکاران حرفه ای- سریع ترین مرکز فروش کتاب- محصولی برای افزایش 50% حجم اتاقتان

هر جمله ای را که میسازید توسط اطرافیانتان تست کنید. تحقیق کنید کدامشان بیشترین تاثیر را در فروش دارند؟ بازخورد بگیرید و هرکدام بهتر بود آنرا انتخاب کنید تا دفعه بعد هرکسی پرسید دارید چیکار میکنید بهترین جواب را در کوتاه ترین زمان بدهید.

دیدگاه ها بسته شده است